Amazon je obećao dodatno pojačati borbu protiv lažnih recenzija, priopćila je u petak britanska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (Competition and Markets Authority, CMA), nakon istrage lažnih ocjena proizvoda i usluga na velikim platformama.
Nakon što je ranije ove godine dobio slična jamstva od Googlea, CMA je objavio da je od Amazona ishodio formalna obećanja o borbi protiv obmanjujućih recenzija koje narušavaju povjerenje potrošača.
Amazon se obvezao ojačati postojeće sustave za otkrivanje lažnih recenzija, ali i obračunati se s praksom takozvane kataloške zlouporabe u kojoj prodavači podižu ocjene proizvoda tako da prenesu pozitivne recenzije s potpuno nepovezanih artikala. Regulator kao primjer navodi slučaj u kojemu slušalice imaju pet zvjezdica, no većina recenzija zapravo se odnosi na punjač za mobitel.
Tvrtka je također pristala sankcionirati one koji koriste takve taktike; uključujući zabranu prodaje na Amazonovoj stranici ili onemogućavanje korisnicima da ostavljaju recenzije, navodi CMA.
Izvršna direktorica CMA-a Sarah Cardell poručila je da milijuni ljudi kupuju na Amazonu i da “zvjezdice i recenzije snažno utječu na njihove odluke”. Dodala je da će nova pravila omogućiti potrošačima sigurniji izbor i brzu reakciju protiv onih koji pokušavaju manipulirati tržištem.
Obveze se odnose na britansku verziju Amazonove internetske trgovine. U priopćenju, Amazon je naveo da ima politiku nulte tolerancije prema lažnim recenzijama te da se nove mjere nadovezuju na postojeće mehanizme zaštite. “Ulažemo znatna sredstva kako bismo proaktivno spriječili pojavljivanje lažnih recenzija, uključujući timove stručnjaka i modele strojnog učenja koji analiziraju tisuće pokazatelja rizika”, poručili su.
CMA je istragu protiv Amazona i Googlea otvorio još 2021. godine, želeći utvrditi jesu li te platforme prekršile britanski zakon o zaštiti potrošača, posebno tijekom naglog porasta internetske kupovine uzrokovanog pandemijom.