Ako ste se ikad zapitali zašto ste kupili sve te stvari koje nikad niste koristili, niste jedini. Ovo su najčešći primjeri stvari koje ljudi često kupe i nikad ne upotrijebe, piše portal MojeVrijeme.hr, a kamoli da u njima uživaju.
Trendovski kuhinjski uređaji i dodaci koji se koriste samo jednom
Mnogi kupuju moderne kuhinjske uređaje ili spravice koje su trenutno popularne, bilo na internetu ili u fizičkim trgovinama. Iako izgledaju kao praktični i inovativni alati, često ih upotrijebe samo jednom ili dvaput, a zatim završe zaboravljeni u nekom kutku kuhinje. Klasični noževi, daska za rezanje, mikser i eventualno sjeckalica u pravilu zadovolje sve naše potrebe pa dodatni gadgeti nisu potrebni.
Kupnja friteza, električnih cjedila za agrume, kuhinjskih robota, kompliciranih multipraktika i sokovnika, pekača kruha i profesionalnih mesoreznica često je impulzivna i vodi u nepotrebne troškove, a zauzima i dragocjeni prostor.
Pretplata na časopise
U početku je zabavno i uzbudljivo primati časopise, ali ubrzo se događa da ih pretplatnici ni ne otvore. Takve pretplate se automatski naplaćuju svaki mjesec, što može značajno opteretiti kućni budžet, a da toga ne budete svjesni. Važno je redovito pratiti koje pretplate koristite i otkazati one koje vam nisu potrebne.
Skupa i neiskorištena članarina u teretani
Upisivanje u teretanu često proizlazi iz želje za boljim zdravljem, kondicijom i izgledom. No, nakon početnog vala entuzijazma, mnogi prestanu redovno dolaziti. Mjesečna članarina se, naravno, i dalje uredno naplaćuje bez obzira na to koliko puta ušli u nju.
Većina članova teretanu ne koristi dovoljno često da bi opravdali trošak. Zato se zapitajte jeste li zaista spremni redovno ulagati vrijeme i trud ili ćete samo financirati svoju dobru namjeru.
Proizvodi iz reklama koji ne ispune očekivanja
Reklame na televiziji često prikazuju proizvode kao revolucionarne i jednostavne za korištenje, ali u stvarnosti nisu uvijek učinkoviti. Nakon kupnje, mnogi se razočaraju jer proizvod ne ispunjava obećanja, a povrat je kompliciran ili skup. Takve kupnje često završavaju gorkim žaljenjem i financijskim gubitkom.
Skupe kreme koje ne daju rezultate
Ljudi često kupuju skupe kreme i serume u nadi da će im koža postati savršena i blistava. Nažalost, nije svaka skupa krema učinkovita, a mnogi proizvodi ne odgovaraju baš svim tipovima kože. Ponekad impulzivno kupujemo nešto što vidimo u reklamama ili kod poznatih osoba, no rezultati izostaju, a novac je bačen. Prije kupnje dobro je istražiti sastojke i procijeniti što je zaista potrebno vašoj koži.
Kaput, cipele ili torba koji ne odgovaraju vašem stilu života
Kupnja skupih kaputa, cipela ili torbi može biti primamljiva. Ipak, ako odjeća ne odgovara vašem svakodnevnom stilu ili potrebama, vjerojatno je nećete često nositi. Također, ako je riječ o komadima koji su previše specifični ili neudobni, brzo će završiti zaboravljeni u ormaru.
Limitirane serije tenisica koje nećete iznositi
Modni trendovi često navode ljude da kupuju limitirana ili ekskluzivna izdanja tenisica po visokim cijenama, nadajući se da će time pokazati kako prate trendove ili čak zaraditi preprodajom. No, takve tenisice često ne ugledaju dnevnu svjetlost jer su preskupe za svakodnevno nošenje ili ih je teško kombinirati s odjećom iz ormara. Osim što novac ode, takve tenisice zauzimaju prostor i mogu izgubiti vrijednost čim se trend promijeni.
Piramidne (MLM) i slične sheme brzog bogaćenja
Multi-level marketing programi često obećavaju velike zarade s malim ulozima, ali statistike pokazuju da većina sudionika zapravo gubi novac. Ljudi se često zaneseno uključe u ove sheme, kupuju proizvode koje ne mogu prodati ili pak dovode prijatelje, ali zarada ostaje daleko od očekivane. Takvi poslovi su rizični i često vode do financijskih gubitaka, očajnih nagovaranja i narušenih prijateljstava.
Pretplate na aplikacije i streaming servise koje rijetko koristite
U ovo moderno doba postoje mnoge aplikacije i streaming servisi za glazbu, filmove, sport i druge sadržaje koji nude mjesečnu pretplatu. Međutim, mnogi kupe više pretplata nego što ih stignu koristiti, a one se automatski naplaćuju svaki mjesec. Ako ne pratite redovno koje usluge koristite, možete trošiti desetke eura na nešto što uopće ne gledate ili ne slušate.
Oprema za hobi koji niste nastavili
Kupnja opreme za hobi, poput snowboarda, ribolovnih štapova ili slikarskih potrepština, često se dogodi u trenutku zanosa. No, kad se interes slegne, ta oprema završi negdje zaboravljena. Bez stvarne posvećenosti i redovne uporabe, ta ulaganja su uzaludna, a oprema samo skuplja prašinu i zauzima prostor u domu.
Luksuzni automobil uz visoke mjesečne rate
Kupnja skupog automobila mami ljude kao dobar statusni simbol i znak uspjeha, no treba biti svjestan svih troškova koji ga prate, od velikih mjesečnih rata do skupljeg osiguranja i skupog održavanja. Ako vam nije stvarno potreban ili prelazi vaše financijske mogućnosti, može predstavljati veliki teret koji će dugoročno negativno utjecati na vaš kućni budžet.
Kriptovalute kao način brzog bogaćenja
Iako su mnogi čuli o velikim zaradama na kriptovalutama, one su izrazito promjenjive i rizične investicije. Vrijednost može naglo rasti, ali i padati, što može rezultirati velikim financijskim gubicima s kojima se teško pomiriti. Bez dovoljno znanja i iskustva, ulaganje u kriptovalute može završiti nepovoljno i daleko od brzog bogaćenja.
Online tečajevi koje se ne završe
S porastom online edukacije, mnogi se odluče na upis u različite tečajeve kako bi naučili nove vještine. No, ako nemate dovoljno motivacije ili vremena za završiti tečaj, uloženi novac i trud nestaju. Prije upisa važno je procijeniti svoje mogućnosti i stvarni interes za bilo koje područje.
Najnoviji mobitel ili gadget koji zapravo ne trebate
Svake godine izlaze novi modeli mobitela i gadgeta s poboljšanim značajkama, pa je lako poželjeti imati najnoviji uređaj. Ipak, često se dogodi da stari mobitel i dalje radi izvrsno i nema potrebe za zamjenom. Kupnja najnovijeg modela samo zbog mode ili želje za novim stvarima može biti nepotrebno bacanje novca, osobito ako razlika u funkcijama nije velika. Ali razlika u eurima itekako jest!