Koliko.HR

Milka Alpsko Mlijeko proglašena je najvećom obmanom potrošača

Milka Alpsko Mlijeko smanjena je sa 100 na 90 grama, a cijena joj je porasla na 1,99 eura. Zbog toga je proglašena najvećom obmanom potrošača i simbolom skrivene inflacije.

Popularna čokolada Milka Alpsko Mlijeko, proizvođača Mondelez, postala je simbolom takozvane shrinkflacije, skrivene inflacije kroz smanjenje količine proizvoda uz istovremeno povećanje cijene.

Naime, umjesto dosadašnjih 100 grama, nova Milka čokolada teži 90 grama, dok je cijena s prethodnih 1,49 eura porasla na 1,99 eura. To predstavlja povećanje od čak 48 posto po gramu, upozorava njemačka potrošačka organizacija Verbraucherzentrale Hamburg, koja je Milku već za veljaču proglasila “prevarantskim pakiranjem mjeseca”, no to nije jedina “nagrada” koju je ova slastica osvojila.

Iako su dimenzije ambalaže i dizajn ostali isti, sadržaj je smanjen za deset posto, bez jasne obavijesti na prednjoj strani pakiranja. Informacija o novoj težini od 90 g nalazi se sitno ispisana i često je zaklonjena preklopima pakiranja što dodatno otežava uočavanje promjene.

Iz Mondeleza tvrde da je do poskupljenja došlo zbog rasta cijena kakaa i troškova proizvodnje. No prema podacima Saveznog statističkog ureda Njemačke, čokolada je u razdoblju od siječnja 2024. do siječnja 2025. poskupjela oko 8 posto, dok su Milka čokolade u istom razdoblju poskupjele i do 64 posto.

Osim toga, sam Mondelez je izvijestio o nižim proizvodnim troškovima, dok je dobit kompanije od 2021. porasla za 25 posto, što pojačava sumnje na takozvanu gierflaciju, povećanje cijena koje nadilazi stvarne troškove s ciljem maksimiziranja profita.

Zbog svega je Milka osvojila titulu “Zlatna obmana potrošača 2025”, nagradu za najdrskiju zavaravajuću reklamu. U online glasanju koji je organizirala organizacija Foodwatch, 34 posto glasača od ukupono njih 58.000, glasalo je upravo za Milku Alpsko Mlijeko.

“Mondelez smanjuje količine i napuhuje cijene. To je gorak okus slatke Milka čokolade! Milka pločica je odličan primjer shrinkflacije i upravo zato su je potrošači proglasili najočitijom reklamnom laži godine. Skrivena povećanja cijena sve su popularnija taktika prehrambene industrije. Njemačka vlada konačno mora poduzeti odlučne mjere protiv toga!” rekla je dr. Rebekka Siegmann iz Foodwatcha