Belgijski trgovački lanac Colruyt Group uvodi novu liniju proizvoda: mljeveno meso obogaćeno biljnim sastojcima. Riječ je o mješavini 60 posto govedine i 40 posto brašna od boba. Na taj način potrošačima se nudi proizvod s manje zasićenih masnoća i više vlakana, a da pritom okus i tekstura ostaju slični klasičnom mljevenom mesu.
Tvrtka je već ranije plasirala kobasice s 38 posto povrća, a sada ide i korak dalje: u listopadu na police stižu kobasice s 25 posto gljiva i algi, kao i burgeri s dodatkom bundeve. “Želimo kupcima dati priliku da svjesno naprave zdraviji izbor, a da ne kompromitiraju okus i kvalitetu. Biljne alternative za neke su potrošače još uvijek ‘predaleko’ od pravog mesa”, izjavio je Pascal Dekelver, voditelj mesnog odjela Colruyta.
Ovakvi proizvodi dio su šire strategije takozvanog protein shifta i europskog Zelenog plana. Cilj belgijskog lanca jest da do 2028. godine u njegovim trgovinama 60 posto prodanih proteina bude biljnog, a samo 40 posto životinjskog podrijetla.
Slične hibride već nude i druge europske trgovine. Nizozemski Albert Heijn uveo je kombinirane proizvode od mliječnih i biljnih sastojaka, dok je belgijski Lidl na police postavio mljeveno meso od 60 posto govedine i 40 posto biljnih proteina.
U Hrvatskoj takvih proizvoda zasad nema. Domaći trgovački lanci fokusirani su na klasične mesne i biljne proizvode, ali bez značajnijeg eksperimentiranja s hibridnim opcijama. No, kako se trend smanjenja konzumacije mesa širi Europom, pitanje je vremena kada će se i domaći potrošači moći susresti s kombinacijama mesa i povrća.