Koliko.HR

Bejbibumeri kupuju stvari koje su za druge odavno relikt prošlosti

Bejbibumeri ne odustaju od svojih fiksnih telefona, zidnih kalendara ili kolekcija CD-ova pa makar ih trgovine sve rjeđe nudile. Za njih je trošak opravdan jer svaka od tih stvari nosi osjećaj sigurnosti, reda i nostalgije.

Ako imate između 61 i 79 godina, vi ste dio generacije koje zovemo bejbibumeri. Za razliku od mlađih generacija, koje češće troše na iskustva i tehnologiju, bejbibumeri biraju ulaganje u trajne stvari poput nekretnina, automobila ili namještaja. Također, manje su skloni impulzivnoj kupnji putem interneta, a više vjeruju klasičnim trgovinama i provjerenim brendovima.

No postoje i stvari na koje bejbibumeri troše vrijeme i novac, a koje gotovo nitko drugi više ne koristi. I iskreno, nije ih briga ako im kažete da ih je pregazilo vrijeme.

OGLAS

Fiksni telefoni

Odavno smo odustali od fiksnih telefonskih linija, no bejbibumeri ih i dalje drže na životu; dijelom iz nostalgije, a dijelom zbog straha od prevara koji vrebaju kroz smart telefone. “Prekomplicirano, nepotrebno, nesigurno, prisluškuje”, reći će mnogi. Neki čak vjeruju da će im mobiteli telefoni zakazati u hitnim situacijama. Prema jednoj američkoj anketi, 57 posto bejbibumera i dalje ima plaća telefon, a 40 posto ih kaže da od njega nikada neće odustati. Sretno im bilo!

Televizijske antene i digitalni prijemnici

Praćenje serija u točno određeno vrijeme ili slušanje emisija u zakazani termin, nešto je što mladima ne pada na pamet. Umjesto toga posegnut će za streaming platformama, Netflixom ili IP TV snimalicama, ako i kada to njima bude odgovaralo. Više nitko svoje vrijeme ne prilagođava televiziji, osim bejbibumera. I teoretičari medija tvrde da je budućnost linearnih medija, osim u kriznim izvještavanjima, na klimavim nogama. Ali bejbibumerima linearni programi daju dnevnu strukturu, određuju vrijeme za posao i sugeriraju kada se trebaju odmoriti.

CD i DVD

I CD i DVD pripadaju prošlosti, osim ako ste bumer. Spotify i digitalne liste pjesama mogu pričekati jer oni strpljivo čekaju da CD-ovi dobiju kolekcionarsku vrijednost, kao što se dogodilo s vinilom.

Auti na dizel

Bumere brine potrošnja goriva ili ugljični otisak, njima su važni prostrani automobili na benzin ili dizel. Iako su i skupi i manje ekonomični, stare navike i uvjerenje da ih njihov dizelaš neće ostaviti na cjedilu uvijek pobjeđuju.

Tiskane novine i časopisi

Iako tiskana izdanja polako nestaju, bejbibumeri ih i dalje koliko-toliko održavaju na životu. Možete li zamisliti mladog čovjeka da čita papirnate novine? Bumeri prate i portale, ali samo ako nude besplatan sadržaj. Zaboga, pa novac se daje samo za prave novine koje će u vrijeme čitanja biti već pune zastarjelih informacija.

Fotoalbumi

Dok svi skrolaju po digitalnim galerijama, bumeri u rukama drže i listaju fotoalbume. I iskreno, to je dirljivo. Tko ne bi osjetio toplinu kad vidi kako djed s ljubavlju razvija svaku fotografiju unučadi koju mu pošaljete?

Čestitke

Tko još kupuje i ispisuje čestitke te ih svakog blagdana šalje rodbini i prijateljima po cijelom svijetu? Bumeri su posljednja generacija koja to redovito radi. Svi mlađi šalju meme ili poruke s desecima emotikona. Opet, moramo priznati da su trud i vrijeme koje ulažu u ovaj osoban način izražavanja pažnje, zaista dirljivi. Zato polažemo nadu u hipstere. Jedino oni mogu očuvati ovaj prelijepi običaj.

Zidni kalendari

Digitalni kalendari su nadohvat ruke na svakom smart uređaju, mobitelu, satu, tabletu i računalu, ali možete li ih objesiti na zid i u kutu zapisati kada je Tinov rođendan? Ne možete? Eto, zato bejbibumeri i dalje kupuju zidne kalendare s motivima prirode!