Koliko.HR

Nike, Superdry i Lacoste ostali bez reklama zbog zavaravajućih tvrdnji

Nike je poručio da je surađivao s regulatorom i poduzeo potrebne korake te da ostaje predan jasnoj komunikaciji prema potrošačima.

Britanski regulator zabranio je reklame za Nike, Superdry i Lacoste zbog zavaravajućih tvrdnji o održivosti. Odluka je donesena nakon što je tamošnje oglašivačko nadzorno tijelo, Advertising Standards Authority (ASA), utvrdilo da su tri oglasa na Googleu koristila izraze poput “održivi materijali”, “održiva moda” i održivo odijevanje”, bez ikakvih dokaza koji bi potvrdili navodnu ekološku prihvatljivost proizvoda.

Prema pravilima britanskog kodeksa oglašavanja, svaka tvrdnja o održivosti mora biti jasna i potkrijepljena visokom razinom dokaza. ASA je zato od sve tri kompanije zatražila dodatna obrazloženja.

OGLAS

Nike je tvrdio da je njihov oglas za polo majice bio općenit te se trebao odnositi na širu ponudu artikala s recikliranim materijalima. No regulator je zaključio da oglas nije pojasnio temeljem čega se proizvod smatra održivim.

Superdry je pak oglašavao garderobu koja “kombinira stil i održivost”, tvrdeći da kupci neće nužno shvatiti da su svi proizvodi održivi. ASA je presudila kako su poruke nejasne i da kupca navode na zaključak da cijeli asortiman nema negativan utjecaj na okoliš, a to kompanija nije mogla dokazati.

Lacoste je svoju dječju liniju opisao kao “održivo odijevanje”, navodeći dugogodišnje smanjenje ugljičnog otiska. Ipak, regulator je poručio da nije dostavljeno dovoljno dokaza da odjeća iz te kolekcije nema štetan utjecaj na okoliš.

Sva tri oglasa su zabranjena, a brendovi su upozoreni da će se buduće kampanje morati oslanjati na vrlo čvrstu i provjerljivu argumentaciju. Ove odluke dio su šire akcije protiv zavaravajućeg greenwashinga, u kojoj ASA koristi i alate umjetne inteligencije kako bi identificirala potencijalno problematične oglase.