Koliko.HR

Action! Nizozemski ‘koljač cijena’ dolazi u Hrvatsku

Hrvatski potrošači mogu očekivati široku ponudu pristupačnih neprehrambenih proizvoda i iskustvom kupovine koje se pokazalo izuzetno uspješnim u drugim europskim državama. Ulazak Actiona vjerojatno će pojačati konkurenciju u hrvatskom maloprodajnom sektoru, osobito među diskontnim i trgovinama robom široke potrošnje.

Nizozemski diskontni lanac Action, jedan od najbrže rastućih neprehrambenih maloprodajnih lanaca u Europi, službeno je najavio ulazak na hrvatsko tržište, s otvaranjem prvih trgovina planiranim za 2026. godinu. Ovaj potez dio je šire strategije širenja tvrtke, koja uključuje i istovremeni ulazak na slovensko tržište.

Prema podacima iz Sudskog registra, Action je osnovao tvrtku u Hrvatskoj u kolovozu prošle godine s uplaćenim temeljnim kapitalom od 2.000.000 eura. Sjedište tvrtke je u Ulici Grada Vukovara 269E u Zagrebu. Za sada, jedina osoba ovlaštena za zastupanje u Hrvatskoj je Monique Cornelia Groeneveld iz Nizozemske.

Action je osnovan 1993. godine u Nizozemskoj, a danas posluje s više od 3.000 trgovina u 13 europskih država i tjedno privlači gotovo 20 milijuna kupaca. Trgovina je poznata po iznimno niskim cijenama i neprestano promjenjivoj ponudi od oko 6.000 proizvoda, koji obuhvaćaju kategorije poput kućanskih potrepština, uradi-sam asortimana, igračaka, proizvoda za osobnu njegu te ograničenog broja prehrambenih artikala. Samo trećina ponude je stalna, dok se svakog tjedna uvodi oko 150 novih artikala, što kupcima osigurava svjež i dinamičan asortiman.

Action bilježi izniman rast: u 2024. godini prijavio je neto prihod od 13,8 milijardi eura, što je porast od 22 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je operativna dobit porasla za 29 posto na 2,07 milijardi eura. Samo u 2024. godini otvoreno je 352 novih trgovina, čime je ukupni broj narastao na 2.918. Planira zadržati tempo od najmanje jedne nove trgovine dnevno tijekom 2025. godine. Lani je ušao i napravio tektonski poremećaj na tržištima Švicarske i Rumunjske, dok su Hrvatska i Slovenija na redu iduće godine.

Poslovni model Actiona temelji se na velikom prometu, niskim cijenama i jednostavnom iskustvu kupovine bez suvišnih dodataka. Trgovine su najčešće smještene u maloprodajnim parkovima i trgovačkim centrima izvan gradskih središta pri čemu ciljaju najbolju vrijednost za novac. Rast prodaje temelji se isključivo na većem broju transakcija i posjeta kupaca, a ne na rastu cijena. Tvrtka ulaže i u održivost, s ciljem smanjenja emisija stakleničkih plinova iz poslovanja za 75 posto do 2030. godine.