Koliko.HR

Tommy kažnjen zbog prodaje hrane umirovljenicima ispod nabavne cijene

Tommy je kažnjen s više od 200.000 eura jer je umirovljenicima prodavao prehrambene proizvode ispod nabavne cijene, što Agencija za tržišno natjecanje smatra nepoštenom praksom.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) izrekla je novčanu kaznu od 212.500 eura trgovačkom lancu Tommy zbog teške povrede Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP), objavljeno je u srijedu.

Postupak protiv Tommyja pokrenut je nakon što je AZTN zaprimio predstavku koja je ukazivala na to da je trgovački lanac prodavao prehrambene proizvode krajnjim potrošačima po cijeni nižoj od nabavne, uključujući porez na dodanu vrijednost (PDV). Takva praksa, kako navodi Agencija, predstavlja zabranjenu nepoštenu trgovačku praksu prema ZNTP-u.

“Mi kao hrvatska tvrtka smo željeli našim umirovljenicima omogućiti povoljnije cijene kroz odobravanje popusta, a zato nas državna agencija kažnjava. Odluku državne agencije tumačimo kao neobjektivnu, kao jedno kruto i formalno tumačenje zakona bez ikakvog upliva realnosti”, komentirao je Tommyjev direktor korporativnih komunikacija Dario Mamić za Novu TV.

Upravnim postupkom je utvrđeno da je 4. listopada 2023. Tommy, uz prethodno formirane akcijske cijene, dodatno odobravao popust od 10 posto na cjelokupan iznos računa, čime je 12 prehrambenih proizvoda prodanih tog dana bilo ponuđeno po cijeni nižoj od one po kojoj su ti proizvodi kupljeni od dobavljača.

“Do povrede ZNTP-a je došlo kombinacijom radnji Tommy-a koji je najprije osmislio program pogodnosti dajući određenoj kategoriji krajnjih potrošača mogućnost korištenja popusta od 10 posto na cjelokupni iznos računa, a onda je formirao akcijsku maloprodajnu cijenu određenih prehrambenih proizvoda pozivajući krajnje potrošače da unaprijed odobreni popust koriste i na proizvode na akciji“, navodi AZTN.

Iz Agencije pojašnjavaju kako samo odobravanje popusta ili njihovo kombiniranje s akcijskim cijenama nije samo po sebi protivno zakonu, ali postaje nezakonito kada “različiti popusti, akcije i ostale pogodnosti služe kao sredstvo pomoću kojeg trgovac proda prehrambeni proizvod krajnjim potrošačima po cijeni nižoj od nabavne cijene po kojoj je te proizvode nabavio s PDV-om”.

AZTN zaključuje da je Tommy svojim postupanjem izravno prekršio odredbe ZNTP-a, čime je narušio poštenu tržišnu utakmicu i prouzročio štetu dobavljačima i konkurenciji.

“Sve troškove koje smo imali po pitanju ove promotivne aktivnosti koje provodimo svake prve srijede jednom mjesečno snosio je sam Tommy i tu ne vidimo da je bilo tko u lancu oštećen”, rekao je Mamić.