Coca-Cola je objavila poslovne rezultate za drugo tromjesečje nadmašivši očekivanja zahvaljujući višim cijenama i snažnoj potražnji za bezkalorijskim pićima. Kompanija je pritom najavila i lansiranje novog proizvoda zaslađenog pravim šećerom od trske. Novo piće pojavit će se na američkom tržištu do kraja godine.
Ova odluka dolazi u kontekstu sve većeg pritiska na prehrambenu industriju da nudi zdravije alternative, potaknutog kampanjom “Učinimo Ameriku opet zdravom” koju predvodi ministar zdravstva Robert F. Kennedy Jr. Prošlog tjedna i predsjednik Donald Trump potvrdio je da je Coca-Cola pristala u SAD-u koristiti pravi šećer umjesto kukuruznog sirupa.
Iako nutricionisti upozoravaju da ni šećer ni kukuruzni sirup nisu poželjni u velikim količinama, mnogi potrošači smatraju da je šećer iz trske prirodnija opcija. Coca-Cola već godinama prodaje verziju Cole s pravim šećerom u staklenim bocama u Meksiku i ograničeno u SAD-u, ali ova najava predstavlja značajniju promjenu.
Analitičari upozoravaju da će prelazak na šećer iz trske povećati troškove, a prilagodbe bi mogle utjecati i na druge brendove i proizvode s obzirom na složene lance opskrbe. Konkurentski PepsiCo također je najavio mogućnost korištenja prirodnijih sastojaka, ako potrošači to budu zahtijevali.
Unatoč višim cijenama aluminija i udvostručenim carinama koje je Trumpova administracija uvela, Coca-Cola je poručila da rastući globalni troškovi za sada ostaju pod kontrolom. Tvrtka je kao odgovor počela istraživati jeftinije opcije ambalaže, poput plastičnih boca.
U financijskom smislu, Coca-Cola je ostvarila prihod od 12,62 milijarde dolara u drugom kvartalu, što je rast od 2,5 posto i iznad očekivanja analitičara. Ipak, količinski je prodaja pala za jedan posto, osobito na ključnim tržištima poput SAD-a, Meksika i Indije. Pad u Sjevernoj Americi djelomično je bio posljedica bojkota potrošača latinoameričkog podrijetla koji su reagirali na viralni video u kojem se tvrdi da je tvrtka otpuštala latino radnike i prijavljivala ih imigracijskim vlastima. Izvršni direktor James Quincey izjavio je da je utjecaj bojkota sada uglavnom prošao.
Najveći rast bilježi Coca-Cola Zero Sugar, s povećanjem volumena od čak 14 posto.